You are here

Conferinţe

Programul conferinţelor ANEVAR din 2017


Evenimentele profesionale desfăşurate în 2017

 

Conferinţa „Evaluarea pentru insolvenţă” -  1 iulie 2017, Iași

Conferinţa „Evaluarea pentru insolvenţă”, a avut loc la Hotel Unirea din Iași, sala Cuza, în data de 1 iulie 2017.

Dezbaterea acestui subiect, pe parcursul celor două sesiuni, s-a făcut atât din prisma evaluatorilor, cât și a practicienilor în insolvenţă și a judecătorilor sindici.

Speakerii conferinţei au fost:

  • Daniel MANAŢE – Președinte ANEVAR
  • Adrian VASCU – Președinte ANEVAR 2008-2009 și 2014-2015 | Senior Partner VERIDIO S.R.L
  • Mihail BOJINCĂ – Președinte ANEVAR 2004-2005 | Membru Comisia de Etică și Disciplină ANEVAR
  • Anuţa STAN – Director General FAIRVALUE CONSULTING SRL
  • Speranţa MUNTEANU - Partner KPMG
  • Csaba Bela NASZ – Președinte instanţă Judecătoria Sânnicolau Mare
  • Florin BĂLESCU – Dr. în economie, membru în Consiliul Știinţific INPPI | Lector INPPI
  • Alexandru ŢUGUI – Profesor universitar la Facultatea de Economie și Administrare a Afacerilor din Iaşi | Președinte Filiala Nord-Est ANEVAR

Dintre temele prezentate în cadrul conferinţei amintim:

  • Evaluarea pentru insolvenţă. Relaţia cu practicianul în insolvenţă
  • Particularităţi ale evaluării în procedura insolvenţei
  • Evaluarea în diferite etape ale procedurii insolvenţei
  • Evaluarea în procedura de insolvenţă - Abordarea conform Standardelor de evaluare a bunurilor 2017
  • Testul creditorului privat. Concept și aplicabilitate
  • Consideraţii cu privire la evaluare în procedura insolvenţei
  • Evaluarea întreprinderii în insolvenţă – reorganizare versus faliment
  • Evaluarea pentru insolvenţă. Experienţe inter-profesionale din expertize (extra)judiciare

Conferinţa este echivalată cu 8 ore de pregătire continuă, în urma promovării unui test.

Programul conferinţei


Conferinţa itinerantă „Teme actuale în evaluare”20 mai 2017, Tulcea

Conferinţa itinerantă „Teme actuale în evaluare”, a avut loc în data de 20 mai 2017, la Hotel Delta din Tulcea.

În cadrul evenimentului au fost prezentate atât o parte din cele mai apreciate teme abordate în conferinţele din ultimii ani, precum și teme noi, de interes pentru evaluatori:
  •  Etica în evaluare sau oportunitatea de a gestiona adecvat riscurile profesiei
  •  Evaluarea în procedura de insolvenţă - Abordarea conform Standardelor de evaluare a bunurilor 2017
  •  Evaluarea proprietăţii imobiliare în litigiu
  •  Evaluarea pentru impozitare – hală cu multiple construcţii anexe în interior
  •  Evaluarea bunurilor culturale
Speakerii conferinţei au fost:
• Daniel MANAŢE - Președinte ANEVAR
• Mihail BOJINCĂ - Președinte ANEVAR 2004-2005 | Membru Comisia de Etică și Disciplină ANEVAR
• Adrian NICOLESCU – Evaluator independent
• Olga JALOBĂ - Președinte Comisia de Etică și Disciplină ANEVAR
• Cristian GAVRILĂ – Fondator SINEVA EVALUARI ARTĂ SRL

Conferinţa este echivalată cu 8 ore de pregătire continuă, în urma promovării unui test.

Programul conferinţei

 

 


Conferinţa „Evaluarea pentru piaţa de capital din România11 mai 2017, ASE București - Aula Magna

Cea de-a 15-a ediţie a conferinţei „Evaluarea pentru piaţa de capital din România”, organizată în colaborare cu Academia de Studii Economice Bucureşti a avut loc în data de 11 mai 2017, la ASE București - Aula Magna, începând cu ora 14:00.

Printre speakerii conferinţei s-au numărat:

  • Gheorghe BĂDESCU - Preşedinte ANEVAR 1992-2001 | Fondator CMF Consulting S.A.
  • Daniel MANAŢE - Președinte ANEVAR
  • Ion ANGHEL - Preşedinte ANEVAR 2006-2007 | Prof. univ. dr. ASE Bucureşti, Director Departament Analiză şi Evaluare Economico-Financiară;
  • Mihai CĂRUNTU - Șef Departament Analiză pe Piaţa de Capital BCR

Dintre temele abordate în cadrul conferinţei amintim:

  • Evaluarea pentru piaţa de capital - Cerinţe actuale
  • Teme actuale în practica internaţională a evaluării și în Standardele de evaluare
  • Analiza financiară și evaluarea întreprinderii
  • Repere de evaluare a companiilor listate la Bursa de Valori București

Participarea la conferinţă este echivalată cu 4 ore din programul de pregătire continuă, în urma promovării unui test.

Programul conferinţei


 

Conferinţa Naţională7 aprilie 2017, București

 

În data de 7 aprilie, la București, Hotel Marshal Garden, s-au desfășurat lucrările Conferinţei Naţionale a Asociaţiei Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România (ANEVAR). Potrivit ordinii de zi, conferinţa a debutat cu o serie de mesaje adresate de către invitaţi participanţilor. A urmat prezentarea raportului de activitate ANEVAR, susţinută de președintele Asociaţiei, Daniel Manaţe. În cadrul acestei prezentării au fost enumerate principalele acţiuni desfășurate în anul 2016.

În continuare au fost supuse atenţiei și aprobării participanţilor documente referitoare la activitatea economico-financiară a ANEVAR pentru anii 2016 și 2017, structura Standardelor de evaluare a bunurilor, ediţia 2017, cu intrare în vigoare la data de 1 mai 2017 și raportul de activitate a Comisiei de Etică și Disciplină. Modificările conţinutului noii ediţii a Standardelor, aflate și pe pagina de Transparenţă decizională a site-ului ANEVAR, au fost detaliate de Daniel Manaţe, președinte ANEVAR și de Adrian Vascu, președinte ANEVAR în perioada 2014-2015.

Accesul la acest eveniment s-a făcut exclusiv pe baza listei cu invitaţi și a celei cu delegaţii aleşi în cadrul Adunărilor Generale ale Filialelor Asociaţiei, desfăşurate în perioada 24 februarie - 23 martie 2017.

 


Conferinţa „Evaluarea pentru impozitare și raportare financiară”4 februarie 2017, Cluj-Napoca

Conferinţa „Evaluarea pentru impozitare și raportare financiară” a avut loc în data de 4 februarie 2017, la Grand Hotel Italia din Cluj-Napoca, începând cu ora 09:00. Conferinţa s-a adresat în primul rând evaluatorilor autorizaţi, dar și altor persoane (autorităţi locale, experţi contabili, auditori financiari) care sunt implicate în aplicarea sistemului de impozitare a clădirilor.

Speakerii conferinţei:

  • Gheorghe Marinescu, Șef Serviciu Impozite și Taxe Locale - Ministerul Finanţelor Publice
  • Daniel MANAŢE, Președinte ANEVAR
  • Adrian VASCU, Președinte ANEVAR 2014-2015 | Senior Partner VERIDIO S.R.L.
  • Dana Ababei, Prim-vicepreşedinte  ANEVAR | Director executiv CMF CONSULTING S.A.
  • Radu TIMBUȘ, Director EUROEVAL S.R.L.
  • Ileana GUŢU, Vicepreședinte ANEVAR | Senior Manager PricewaterhouseCoopers
  • Olga JALOBĂ, Președinte Comisia de Etică și Disciplină ANEVAR
  • Mihaela KOCSIS, Evaluator autorizat și lector ANEVAR

Dintre temele prezentate în cadrul conferinţei amintim:

  • Analiza Costurilor Brute de Înlocuire înregistrate în BIF în perioada 01.01.2016 - 31.05.2016  
  • Relaţia evaluator-auditor
  • Testarea deprecierii activelor imobilizate
  • Utilizarea mixtă
  • Evaluarea pentru impozitare – hală cu multiple construcţii anexe în interior
  • Raţionamentul profesional în estimarea valorii impozabile

Participarea la conferinţă echivalează cu 8 ore din programul de pregătire continuă, în urma promovării unui test.

Programul conferinţei


Evenimentele profesionale desfăşurate în 2016


Întâlnirea anuală a membrilor corporativi -  10 decembrie 2016, Poiana Brașov

Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România a organizat tradiţionala Întâlnire anuală a membrilor corporativi, sâmbătă, 10 decembrie 2016, la Hotelul Sport din Poiana Brașov, începând cu ora 10:00.

În cadrul acestui eveniment au fost abordate subiecte de interes legate de profesie şi de evoluţia acesteia, dintre care amintim: monitorizarea activităţii de evaluare, rezultatele sesiunii de acreditare/ reacreditare și raportul de activitate pentru anul 2016. Adrian Vascu, Președinte ANEVAR 2014-2015, a susţinut o prezentare extrem de interesantă despre antreprenoriat și profesiile liberale.

Invitata noastră specială, Elena Badea -  Partner & Senior Consultant la Sfera Business, a vorbit despre un instrument extrem de util pentru business-ul dumneavoastră în „era Facebook”: „Marketingul Serviciilor Profesionale în Social Media”.

Am sărbătorit sfârșitul acestui an împreună cu Trupa TVA (Teo Boar, Vlady Cnejevici și Adrian Vascu), invitaţii noștri speciali la cina festivă de sâmbătă, 10 decembrie, care a avut loc în restaurantul hotelului.

Programul conferinţei


Conferinţa „Evaluarea bunurilor din patrimoniul cultural - istoric” - 8 octombrie 2016, Gura Humorului

În data de 8 octombrie 2016 a avut loc, la Gura Humorului, cea de-a șaptea ediţie a conferinţei cu tema „Evaluarea bunurilor din patrimoniul cultural - istoric”.

Invitaţii noștri, specialişti în evaluarea bunurilor de artă, muzeografi și critici de artă, au abordat teme deosebit de interesante, precum:

  • Cuminţenia Pământului – între valoare și preţ
  • Analiza evaluării pentru Sarmizegetusa Regia și înscrierea în patrimoniu – dezbatere
  • Valoarea culturală a patrimoniului
  • Particularităţi ale evaluării bunurilor de artă
  • Patrimoniul artistic al Sudului României. Bază de date evaluare – valorificare

Participarea la conferinţă a fost echivalată cu 8 ore din programul de pregătire continuă, în urma promovării unui test. 

Am petrecut un weekend de excepţie în ţara obcinelor și a pădurilor de nepătruns, într-un loc unde natura a fost generoasă dăruind munţi, păduri, aer curat și ape limpezi. În ziua de sâmbătă a fost organizată o excursie la mănăstiri, iar seara s-a încheiat cu o cină câmpenească într-un loc extrem de pitoresc și rustic, la Hanul din Ariniș. Focul de tabără, mâncarea pregătită în ceaune, pe pirostrii și pe grătare, vinul și ţuica îmbătrânite în butoi de dud, faimoasele plăcinte "poale-n brâu" și muzica de taraf au fost ingredientele cheie ale unei seri minunate, alături de prieteni.

Programul conferinţei


Gala Premiilor ANEVAR - 9 septembrie 2016

ANEVAR a organizat prima ediţie a Galei Premiilor ANEVAR, în data de 9 septembrie 2016, eveniment ce va marca, începând cu acest an, Ziua Evaluatorului din România. În cadrul Galei, care a avut loc la Hotel Intercontinental, sala Ronda, începând cu ora 18.30, au fost decernate 12 premii unor personalităţi din cadrul Asociaţiei și din alte organizaţii de profil, dar și unor reprezentanţi ai instituţiilor de stat care au contribuit de-a lungul timpului la dezvoltarea și consolidarea profesiei.

În cadrul ceremoniei, Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România a acordat următoarele premii:

  • Premiul ”Alexandru Gheorghiu” - Sorin V. Stan
  • Premiul pentru o carieră de valoare - Ioan Pană
  • Premiul pentru colaborarea remarcabilă cu ANEVAR - Appraisal Institute (SUA)
  • Premiul pentru sprijinirea profesiei de evaluator - Nicolae Cinteză, Gheorghe Marinescu, Gheorghe Ialomiţianu, Marian Petre
  • Premiul pentru cel mai apreciat speaker ANEVAR în anul 2014 - Adrian Nicolescu
  • Premiul pentru cel mai apreciat speaker ANEVAR în anul 2015 - Cristian Demetrescu
  • Premiul pentru cel mai valoros articol din revista „Valoarea, oriunde este ea” în anul 2014 - Anuţa Stan
  • Premiul pentru cel mai valoros articol din revista „Valoarea, oriunde este ea” în anul 2015 - Adrian Vascu
  • Premiul președintelui Asociaţiei - Staff-ul ANEVAR

Nominalizările la Premiul pentru cel mai apreciat speaker ANEVAR

2014

1. Adrian Nicolescu - Relevanţa caracteristicilor pieţei proprietăţilor imobiliare comerciale în misiunile de evaluare pentru raportare financiară - Conferinţa Evaluarea pentru raportare financiară la Cluj

2. Anca Fodor - Identificarea comparabilelor în evaluarea unui teren. Studiu de caz Business Inteligence. Conferinţa de la Cluj raportare financiară

3. Filip Stoica - Consideraţii privind evaluarea pentru retragerea acţionarilor dintr-o societate comercială listată pe piaţa de capital – ASE București

2015

1. Radu Călin Timbuș - Deficienţe în procesul de evaluare pentru raportare financiară. Studiu de caz - Cluj - raportare financiară

2. Cristian Demetrescu - Evaluarea terenurilor prin metoda extracţiei de piaţă - Craiova, Evaluarea proprietăţilor din agricultură, silvicultură și industrie alimentară

3. Adrian Nicolescu - Evaluarea terenului prin metoda parcelării și dezvoltării. Aspecte practice și principii de aplicare - Craiova, Evaluarea proprietăţilor din agricultură, silvicultură și industrie alimentară

Nominalizările la Premiul pentru cel mai valoros articol din Revista „Valoarea, oriunde este ea”

2014

Valoarea, oriunde este ea, NU oricare trebuie să fie ea!, Adrian Vascu - Nr. 2/2014

Radiografia evaluării pentru garantare, Radu Călin Timbuș – Nr. 4/2014

Este valoarea de piaţă estimată în scopul garantării prea mică sau prea mare?, Anuţa Stan – Nr. 4/2014

2015

Bune Intenţii Garantate, Adrian Vascu – Nr. 6/2015

Determinarea valorii impozabile pentru clădirile nerezidenţiale, Anuţa Stan, Gh. Bădescu – Nr 9/2015

Standardele de Evaluare – Lumini și Umbre, Daniel Manaţe – Nr. 7/2015

Ceremonia de decernare a premiilor poate fi urmărită în continuare accesând linkul: https://www.privesc.eu/Arhiva/68645/Gala-Premiilor-ANEVAR.


Conferinţa „Evaluarea pentru garantarea împrumutului”

ANEVAR a organizat vineri, 9 septembrie, Conferinţa „Evaluarea pentru garantarea împrumutului”, la Hotel Intercontinental – sala Ronda.

Evenimentul a fost structurat pe două sesiuni, având ca teme de interes modelele automate de evaluare - AVMs (Automated Valuation Models) și probleme specifice evaluării pentru garantarea împrumutului (printre care și clauzele contractuale dintre evaluatori și bănci).

Speakerii conferinţei au fost:

  • J. Scott Robinson - Președinte al APPRAISAL INSTITUTE
  • Ivonne Vitikan - Inspector Departament Monitorizare și Verificare ANEVAR
  • Leandro Escobar Torres - Secretar General al ATASA Spania
  • Dimitrios Papastamos - Manager Research & Analytics Division la Eurobank Property Services S.A. 
  • Delia Bratu - Vicepreşedinte ANEVAR
  • Jim Amorin - Viitor Președinte al APPRAISAL INSTITUTE
  • Bogdan C. Stoica - Avocat asociat la Popovici Niţu Stoica & Asociaţii

Printre temele conferinţei s-au numărat:

  • Modele automate de evaluare (AVM) vs. cotaţiile brokerilor imobiliari (BPO) vs. evaluări,
  • Utilizarea evaluării statistice automate pe bază de model matematic (AVM) ,
  • AVM – Standarde internaţionale și impactul la nivel european. Aplicarea lor în Spania și oportunităţi pentru România,
  • Metodologia AVM și aplicabilitatea acestora pe piaţa din România,
  • Relaţia evaluatorilor cu băncile,
  • Utilizarea documentelor contractuale în activitatea de evaluare din S.U.A.
  • Analiza legitimităţii și legalităţii unor clauze conţinute în contractele propuse de bănci. 

Participarea la conferinţă a fost echivalată cu 8 ore din programul de pregătire continuă, în urma promovării unui test.

Programul conferintei


Conferinţa „Evaluarea activelor din sectorul public - Evaluarea pentru impozitare a clădirilor - concluziile primei etape” - 11 iunie 2016, Eforie Nord

Sfârșitul lunii mai a însemnat și finalizarea primei perioade de implementare a noilor reguli privind impozitul pe clădiri. Punerea în aplicare a noilor măsuri a reprezentat o provocare atât pentru evaluatorii autorizaţi, cât și pentru autorităţile locale și, nu în ultimul rând, pentru contribuabili.

Începutul nu a fost unul simplu, confruntându-ne în această perioadă cu o mulţime de provocări. Dintre ele amintim lansarea bazei de date BIF, utilizarea surselor de cost de nou, aplicarea tabelelor cu uzura fizică, încadrarea clădirilor în categoria utilizării mixte, sursa preluării suprafeţelor necesare evaluării, modalitatea în care autorităţile locale au perceput și receptat rapoartele de evaluare, modificările Normelor de aplicare a Codului fiscal pe parcursul „jocului” și, nu în ultimul rând, prelungirea termenului de depunere a rapoartelor de evaluare. Toate acestea au devenit acum statistici. Încercăm să le analizăm din toate perspectivele, respectiv să subliniem ce a funcţionat bine și să evidenţiem lucrurile care necesită îmbunătăţire.

Conferinţa din acest an de la Eforie Nord a fost dedicată acestui subiect pe care ne-am dorit să îl analizăm în cele mai mici amănunte pentru a realiza ajustările necesare în perioada următoare. Ne-am propus să formulăm o serie de modificări care pot fi aduse Codului fiscal și care să nu îi afecteze structura conceptuală actuală în ceea ce privește impozitul pe clădiri, dar care să îi asigure un nivel mai ridicat de rafinament și ușurinţă în aplicare.

Speakerii acestui eveniment au fost:

  • Gheorghe MARINESCU, Șef Serviciu Impozite și Taxe Locale - Ministerul Finanţelor Publice
  • Daniel MANAŢE, Președinte ANEVAR
  • Adrian VASCU, Președinte ANEVAR 2014-2015 | Senior Partner VERIDIO S.R.L.
  • Laurenţiu STAN, Vicepreședinte ANEVAR | Director Executiv FAIRVALUE CONSULTING S.R.L.
  • Irina BENE, Cercetător IROVAL
  • Corneliu ȘCHIOPU, Director SC EVALCONS SRL

Printre temele abordate în cadrul conferinţei s-au numărat:

  • Particularităţi ale procesului de evaluare pentru impozitare. Propuneri de îmbunătăţire
  • Aspecte privind evaluarea pentru impozitare rezultate din sondajul ANEVAR realizat în perioada 3-6 iunie 2016
  • Punct de vedere privind rezultatul analizei statistice a evaluării în scopul impozitării clădirilor prin abordarea prin cost
  • BIF - Concluzii și statistici preliminare
  • Statistici generale prelevate din Baza de informaţii fiscale

Locaţia: Ana Hotels Europa Eforie Nord 4* (Republicii 13, 905350, Eforie Nord, Constanţa, România).

Conferinţa a fost echivaată cu 8 ore de pregătire continuă.

Conferinţa a fost precedată de seminarul C045 - Managementul riscurilor și oportunităţilor în evaluare (lector: Daniel Manaţe), care a avut loc vineri, 10 iunie, începând cu ora 15:30, la Hotel Europa Eforie.

Programul conferintei


Conferinţa „Evaluarea pentru piaţa de capital din România” - ASE București, Aula Magna - 17 mai 2016

Cea de-a 14-a ediţie a conferinţei „Evaluarea pentru piaţa de capital din România”, organizată în colaborare cu Academia de Studii Economice Bucureşti a avut loc marţi, 17 mai 2016, în Aula Magna, începând cu ora 14:00.

Participarea la conferinţă a fost echivalată cu 4 ore din programul de pregătire continuă, în urma promovării unui test.

Printre temele conferinţei s-au numărat:

  • Analiza financiară a sectorului și evaluarea întreprinderii. Industria de servicii medicale private - Studiu de caz 
  • Aspecte constatate în urma verificării rapoartelor de evaluare realizate în baza Legii 151
  • Modelarea financiară în analiza DCF
  • Managementul bazat pe valoare - Un instrument de creștere a valorii acţionarilor
  • Studiu de caz pentru analiză instituţională

Speakerii acestui eveniment au fost:

Ion ANGHEL - Preşedinte ANEVAR 2006-2007 | Prof. univ. dr. ASE Bucureşti, Director Departament Analiză şi Evaluare Economico-Financiară

Filip STOICA - Președinte ANEVAR 2010-2011 | Director ELF EXPERT SRL

Anamaria CIOBANU - Prof. univ. dr. ASE Bucureşti | Manager KPMG Romania

Ileana GUŢU - Vicepreședinte ANEVAR | Senior Manager PricewaterhouseCoopers Romania

Aurel BERNAT - Deputy CEO BT Asset Management SAI

Iuliana-Simona MOCANU - Equity Analyst Investment Banking Raiffeisen Bank Romania

Alexandru COMBEI - Risk Analyst Raiffeisen Capital & Investments

Programul conferinţei


Conferinţa „Analiza pieţei imobiliare din România” - ASE București, 12 aprilie 2016

ASE București prin Departamentul de Analiză și Evaluare Economico-Financiară (AEEF), în parteneriat cu ANEVAR, a organizat Conferinţa „Analiza Pieţei Imobiliare din România”, în data de 12 aprilie 2016, prilej cu care a fost lansată ediţia 2015 a studiului academic independent AEEF MLS Market Report, elaborat de ASE și Flexmls.

Evenimentul a avut loc în Aula Magna a ASE București.


Conferinţa Naţională - 9 aprilie 2016

Conferinţa Naţională ANEVAR a avut loc în data de 9 aprilie 2016, la Hotel Crown Plaza, începând cu ora 10.00. Accesul la Conferinţa Naţională s-a făcut pe baza listei cu invitaţi și a celei cu delegaţii aleşi în cadrul Adunărilor Generale ale Filialelor Asociaţiei, desfăşurate în perioada 23 februarie – 31 martie 2016.

 

 

 


Conferinţa “Etica și verificarea evaluării” - 30 ianuarie 2016

Conferinţa intitulată „Etica și verificarea evaluării” a avut loc în data de 26 martie 2016, la Hotel Unirea din Iași, începând cu ora 09:00.

Speakerii acestui eveniment au fost:

  • Daniel MANAŢE, Președinte ANEVAR
  • Rodica Hășmășan, Partner VERIDIO S.R.L.
  • Dan Dumitriu DUMITRU, Inspector coordonator – Departamentul de Monitorizare ANEVAR
  • Olga JALOBĂ, Președinte Comisia de Etică și Disciplină ANEVAR
  • Dan IVĂNESCU, Expert Evaluator PricewaterhouseCoopers Management Consultants S.R.L.
  • Alexandru ŢUGUI, Prof. Univ. Dr. Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, Președinte Filiala Nord-Est ANEVAR

Având în vedere contextul actual referitor la sporirea importanţei rapoartelor de evaluare atât pentru garantarea împrumuturilor, cât și pentru estimarea valorii impozabile a clădirilor, un interes din ce în ce mai ridicat se prefigurează în jurul problematicii de etică în profesia de evaluator. ANEVAR a realizat un studiu la care au răspuns 600 de membri, având ca temă “Importanţa eticii în activitatea evaluatorului autorizat”.

 În cadrul evenimentului au fost abordate următoarele teme:

  • concluziile studiului efectuat
  • prezentarea unui studiu de caz din punctul de vedere al cercetării disciplinare asupra unui raport de evaluare, având ca scop determinarea preţului acţiunilor unei societăţi în vederea exercitării dreptului de retragere din societate a acţionarilor, conform Legii nr. 151/2014, a Regulamentului ASF nr. 17/2014 și a Legii nr. 31/1990
  • prezentarea unui studiu de caz din punctul de vedere al cercetării disciplinare asupra unui raport de evaluare având ca obiect un bun imobil
  • aspecte esenţiale rezultate din activitatea de verificare a evaluării
  • cele mai des intâlnite neconformităţi raportate la standardele de evaluare.

Participarea la conferinţă a fost echivalată cu 8 ore de pregătire continuă, în urma promovării unui test.

Conferinţa a fost precedată de seminarul „Etica în activitatea de evaluare a garanţiilor (lector: Rodica Hășmășan). Seminarul a fost echivalat cu 4 ore de pregătire continuă și se va desfășura vineri, 25 martie, începând cu ora 11:00.

Programul conferinţei


Conferinţa “Evaluarea pentru impozitare și raportare financiară” - 30 ianuarie 2016

Conferinţa “Evaluarea pentru impozitare și raportare financiară” a avut loc anul acesta mai devreme, respectiv în data de 30 ianuarie 2016, pentru a veni în întâmpinarea nevoilor dumneavoastră privind modificările referitoare la impozitul pe clădiri și implicaţiile asupra activităţii de evaluare. Evenimentul a avut loc la Grand Hotel Italia din Cluj-Napoca, începând cu ora 09:00.

Conferinţa s-a adresat în primul rând evaluatorilor autorizaţi, dar și altor persoane (autorităţi locale, experţi contabili, auditori financiari) care sunt implicate în aplicarea noului sistem de impozitare a clădirilor. Au fost prezentate aspecte de ultimă oră ale evaluării pentru impozitare rezultate atât din aplicarea legislaţiei în ultima variantă a acesteia, cât și din practica primelor evaluări realizate la începutul anului 2016. De asemenea, au fosti tratate teme referitoare la BIF - Baza de Informaţii Fiscale, precum și comparaţia între evaluarea pentru impozitare și evaluarea pentru raportare financiară a aceleiași clădiri.

Speakerii acestui eveniment au fost:

  • Daniel MANAŢE, Președinte ANEVAR
  • Adrian VASCU, Președinte ANEVAR 2014-2015 | Senior Partner VERIDIO S.R.L.
  • Gheorghe MARINESCU, Șef Serviciu Impozite și Taxe Locale - Ministerul Finanţelor Publice
  • Radu TIMBUȘ, Director EUROEVAL S.R.L.
  • Laurenţiu STAN, Vicepreședinte ANEVAR | Director Executiv FAIRVALUE CONSULTING S.R.L.
  • Elena APOSTOLESCU, Vicepreședinte ANEVAR | Director General CMF Consulting S.A.
  • Ileana GUŢU, Vicepreședinte ANEVAR | Senior Manager PricewaterhouseCoopers

Temele conferinţei au fost complementare subiectelor de bază tratate în cadrul Seminarului C039 - Evaluarea pentru impozitarea clădirilor conform Noului Cod Fiscal”.

Seminarul a avut loc în data de 29 ianuarie, la Grand Hotel Italia din Cluj-Napoca, începând cu ora 12:00. Acesta a conșinut prezentarea, pas cu pas, a principalelor prevederi legislative utilizate la evaluarea pentru impozitare. Astfel, s-au trecut în revistă articolele din Codul fiscal, articolele din Normele metodologice, precum și Ghidul de evaluare GEV 500. Partea a doua a seminarului a conţinut câteva exemple de estimare a valorii impozabile și o prezentare detaliată a procesului de evaluare. Seminarul a fost susţinut de către domnii Adrian Vascu și Radu Timbuș și s-a adresat tuturor celor care sunt interesaţi de evaluarea pentru impozitare și noile reguli ale acesteia, conţinând cele mai noi informaţii privind această activitate de evaluare care are ca termen de start data de 1 ianuarie 2016.

Atât participarea la conferinţă, cât și la seminar echivalează cu câte 8 ore din programul de pregătire continuă, în urma promovării unui test.

Programul conferinţei


Evenimentele profesionale desfăşurate în 2015

 

Întâlnirea anuală a membrilor corporativi - Brașov, 12 decembrie 2015

Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România a organizat tradiţionala Întâlnire anuală a membrilor corporativi, pe 12 decembrie 2015, la Hotelul Aro din Brașov, începând cu ora 14:00.

Invitaţii acestei ediţii au fost reprezentanţii Oficiului Naţional de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor, care au vorbit despre cadrul legal în domeniul prevenirii și combaterii spălarii banilor, cunoșterea clientelei și monitorizarea relaţiei de afaceri, tipologii/ scheme de spălare a banilor.

Alte subiecte de interes abordate în cadrul evenimentului au fost:

  • Monitorizarea activităţii de evaluare;
  • Alegerea firmelor care urmează să fie monitorizate în anul 2016;
  • Rezultatele sesiunii de acreditare;
  • Înmânarea însemnelor de VE și MAA;
  • Raportul de activitate ANEVAR;
  • Ultimele noutăţi din Codul Fiscal. Structura bazei de date BIF - în care va fi obligatorie înregistrarea rezultatelor evaluărilor pentru impozitare a clădirilor.

Programul conferinţei


Am sărbătorit sfârșitul acestui an împreună cu Mircea Baniciu, Mircea Vintilă și Vlady Cnejevici, de la Pasărea Colibri, invitaţii nostri speciali la cina festivă de sâmbătă, 12 decembrie, care a avut loc în restaurantul hotelului Aro Palace.

Înscrierea la eveniment s-a făcut prin completarea formularului de înregistrare, cu posibilitatea de a alege unul dintre cele trei pachete speciale de înscriere:

  • participare la conferinţă;
  • participare la cina festivă;
  • participare la conferinţă și la cina festivă.

Participarea la eveniment s-a echivalat cu 8 ore de pregătire continuă, în urma promovării unui test.

 


 

Dezbaterea Clubului Business Magazin cu tema „Impozitarea clădirilor și Noul Cod Fiscal”

ANEVAR și Ziarul Financiar au organizat Club Business Magazin cu tema "Impozitarea clădirilor şi Noul Cod Fiscal", în data de 3 noiembrie, la Hotel Intercontinental, sala Fortuna.

Dezbaterea din 3 noiembrie a fost urmată de un rezumat publicat în Business Magazin. Articolul poate fi parcurs accesând linkul: http://www.businessmagazin.ro/analize/modificarile-importante-aduse-de-noul-cod-fiscal-care-sunt-plusurile-si-minusurile-noului-cod-fiscal-in-ce-priveste-impozitele-imobiliare-14880467.

La eveniment au participat următorii speakeri:

  • Adrian VASCU - Preşedinte ANEVAR | Senior Partner VERIDIO S.R.L.

  • Daniel MANAŢE - Prim-Vicepreședinte ANEVAR

  • Ramona JURUBIŢĂ - Partner, Head of Taxation, KPMG Romania

  • Mihaela MITROIPartener, Lider Servicii de Consultanţă Fiscală şi Juridică, PwC România şi Europa de Sud-Est

  • Ruxandra GRINZEANU - Director General, Sky Tower Building, Raiffeisen Property International

Întregul eveniment a fost transmis live și va putea fi urmărit în continuare online aici: https://www.privesc.eu/Arhiva/64121/Conferinta-Clubului-Business-Magazin-cu-tema--Impozitarea-cladirilor-si-Noul-Cod-Fiscal-.


Conferinţa "Evaluarea proprietăţilor din agricultură, silvicultură și industria alimentară” -  Craiova, 24 octombrie 2015

Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România a organizat în 24 octombrie, la Universitatea din Craiova - Sala Albastră (Str. Alexandru Ioan Cuza, nr. 13), începând cu ora 12.00, a cincea ediţie a conferinţei „Evaluarea proprietăţilor din agricultură, silvicultură și industria alimentară”. Evenimentul a avut ca temă principală Evaluarea tuturor tipurilor de terenuri.

Printre subiectele abordate s-au regăsit următoarele:

  • Evaluarea terenurilor și GEV 500;
  • Erori frecvente în evaluarea terenurilor;
  • Evaluarea terenurilor prin metoda extracţiei de pe piaţă;
  • Analiză calitativă. Evaluarea terenurilor prin metoda comparaţiei relative;
  • Evaluarea terenului prin metoda parcelării și dezvoltării. Aspecte practice și principii de aplicare;
  • Aplicaţie evaluare teren agricol;
  • Piaţa agricolă din România;
  • Evaluarea plantaţiilor de viţă de vie în Republica Moldova.

Speakerii evenimentului au fost:

  • Adrian VASCU - Preşedinte ANEVAR | Senior Partner VERIDIO S.R.L.
  • Radu TIMBUȘ - Vicepreşedinte ANEVAR | Director EUROEVAL S.R.L.
  • Cristian DEMETRESCU - Director ROMNIVAL S.R.L.
  • Laurenţiu STAN - Director Executiv FAIRVALUE CONSULTING S.R.L.
  • Adrian NICOLESCU - Evaluator Independent ANEVAR
  • Eugen DUMITRESCU - Manager DARIAN DRS S.A.
  • Andrei BOTIȘ - Partener Fondator NAI România
  • Revetchi VEACESLAV - Asociat Actimob Consulting SRL – Republica Moldova

Participarea la conferinţă este echivalată cu 8 ore din programul de pregătire continuă, în urma promovării unui test.

Programul Conferinţei

 


Conferinţa "Evaluarea pentru garantarea împrumutului" - 9 septembrie 2015, București

ANEVAR a organizat miercuri, 9 septembrie, Conferinţa „Evaluarea pentru garantarea împrumutului”. Evenimentul s-a desfășurat la Hotel Intercontinental București, între orele 09:00-14:00.

Conferinţa a fost structurată pe două sesiuni, având ca teme de interes: Verificarea Evaluării și Baza de Garanţii Imobiliare BIG.

Printre speakerii conferinţei s-au aflat:

  • M. Lance COYLE - Președinte al APPRAISAL INSTITUTE
  • J. Scott ROBINSON - Viitor Președinte al APPRAISAL INSTITUTE
  • Adrian VASCU - Preşedinte ANEVAR | Senior Partner VERIDIO S.R.L.
  • Dana ABABEI - Vicepreşedinte ANEVAR | Director Executiv CMF CONSULTING S.A.
  • Cristina GRIGORESCU - Membru grup de lucru ANEVAR-BIG | Manager Departament Garanţii – Divizia Risc RAIFFEISEN BANK
  • Irina BENE - Cercetător IROVAL
  • Laurenţiu STAN - Membru grup de lucru ANEVAR-BIG | Director Executiv FAIRVALUE CONSULTING S.R.L.

Participarea la conferinţă este echivalată cu 8 ore din programul de pregătire continuă, în urma promovării unui test.

Materialele evenimentului pot fi regăsite mai jos.

Programul Conferinţei în limba română

Programul Conferinţei în limba engleză

 


Conferinţa "Hot Topics in Valuation" - 9 iulie 2015, București

Grupul European al Asociaţiilor de Evaluatori (TEGoVA) a organizat primul său Congres, împreună cu Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România (ANEVAR), în data de 9 iulie 2015, la București.

Tema evenimentului a fost Hot Topics in Valuation/ Subiecte de actualitate în evaluare, abordând probleme de importanţă deosebită, cu impact major pe pieţele europene de evaluare a proprietăţilor, în sectorul bancar și în domeniul reglementărilor specifice, cum ar fi: Asset Quality Review, Valoarea de Garantare a Creditului Ipotecar, Evaluarea Clădirilor Sustenabile și Verificarea Evaluării.

Printre invitaţi s-au aflat speakeri de la Comisia Europeană, Banca Centrală Europeană, Autoritatea Bancară Europeană, European Mortgage Federation și Appraisal Institute.


  • Krzysztof Grzesik - Președinte al Board-ului TEGoVA;
  • Silvia Cappelli - Membru al Board-ului TEGoVA;
  • Michael MacBrien - Adviser al TEGoVA;
  • Jim Amorin - Vicepreședinte Appraisal Institute;
  • Jörg Quentin - Managing Director al Deutsche Pfandbriefbank AG;
  • Akos Fischl - Președinte al Comisiei de Evaluare pentru European Mortgage Federation;
  • Miguel Angel Lopez - Senior Inspector Bank of Spain.

Evenimentul s-a desfășurat în limba engleză (cu traducere simultană în limba română) și a avut loc la Hotel Intercontinental Bucureşti, pe 9 iulie 2015. Congresul a fost transmis în direct și poate fi urmărit accesând linkul https://www.privesc.eu/Arhiva/62335/First-TEGoVA-Congress.


Programul Congresului

Această manifestare echivalează cu 8 ore de pregătire continuă, în urma promovării unui test.


 

Conferinţa "Statistica în evaluarea proprietăţilor" - 13 iunie 2015, Timișoara

ANEVAR a organizat cea de-a cincea ediţie a conferinţei cu tema „Statistica în evaluarea proprietăţilor” la Hotel Boavista - Timişoara, în data de 13 iunie 2015.

Temele abordate în cadrul conferinţei:

  • De la idee la BIG. Baza Imobiliară de Garanţii – necesitate sau oportunitate
  • Evoluţia clădirilor verzi în România
  • Flexmls – Instrument profesional pentru evaluări, analize și statistici imobiliare
  • Baze de date în evaluarea întreprinderii
  • Analiza statistică a BIG
  • Platforma Analize Imobiliare

Pe lângă subiectele discutate, în cadrul evenimentului a avut loc și prezentarea apariţiei editoriale “Despre evaluare și verificarea evaluării”, autor Adrian Vascu.


Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

Conferinţa ”Evaluarea pentru piaţa de capital din România” - 4 iunie 2015, București

Cea de-a 13-a ediţie a conferinţei “Evaluarea pentru piaţa de capital din România”, organizată în colaborare cu Academia de Studii Economice Bucureşti, a avut loc joi, 4 iunie 2015, în Aula Magna.

Speakerii conferinţei au fost:

  • Gheorghe BĂDESCU – Preşedinte ANEVAR 1992-2001 | FRICS, REV | CMF Consulting S.A.;
  • Adrian VASCU – Preşedinte ANEVAR | Senior Partner VERIDIO SRL;
  • Anamaria CIOBANU – Vicepreşedinte ANEVAR | Prof. univ. dr. ASE Bucureşti;
  • Sorin PETRE – Vicepreşedinte ANEVAR | Director Valuation & Strategy PricewaterhouseCoopers;
  • Ion ANGHEL – Preşedinte ANEVAR 2006-2007 | Prof. univ. dr. ASE Bucureşti, Director Departament Analiză şi Evaluare Economico-Financiară;
  • Cristian Veţeanu – Manager, Departament Evaluare și Modelare financiară, Ernst &Young;
  • Horiana Istodor – Senior Manager, Departament Evaluare și Modelare financiară, Ernst &Young.

Pe lângă subiectele discutate, în cadrul evenimentului a avut loc și prezentarea apariţiei editoriale “Despre evaluare și verificarea evaluării”, autor Adrian Vascu.


Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 4 pentru toate secţiunile.

 

Conferinţa itinerantă "Teme actuale în evaluare" - 16 mai 2015, Murighiol

Conferinţa itinerantă ”Teme actuale în evaluare” s-a desfăşurat în data de 16 mai 2015, la Puflene Resort Murighiol (sala Egreta)‎. În cadrul evenimentului au fost prezentate cele mai apreciate teme abordate în conferinţele ultimului an:

  • Verificarea Evaluării
  • Relevanţa caracteristicilor pieţei şi proprietăţilor imobiliare comerciale în misiunile de evaluare pentru raportare financiară
  • Aspecte privind evaluarea pentru raportare financiară
  • Ajustarea multiplicatorilor în abordarea prin piaţă
  • Consideraţii privind evaluarea pentru retragerea acţionarilor dintr-o societate comercială listată pe piaţa de capital
  • Valoarea justă a bunurilor de patrimoniu
  • Aspecte ale evaluării bunurilor mobile de tip hartă veche
  • Principiile de evaluare ale AEEAR şi problemele actuale ale evaluării

Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

Conferinţa Naţională ANEVAR, 20 martie 2015, București

Conferinţa Naţională ANEVAR a avut loc pe 20 martie 2015, la Bucureşti, în Aula Costin Murgescu a Institutului Bancar Român. Au participat delegaţii aleşi în cadrul Adunărilor Generale ale Filialelor Asociaţiei desfăşurate în perioada 20 februarie – 13 martie 2014.

Evenimentul a fost transmis in direct și îl puteţi vizualiza accesând următorul link: https://www.privesc.eu/Arhiva/60927/Conferinta-Nationala-a-Asociatiei-Nationale-a-Evaluatorilor-Autorizati-din-Romania


Pe ordinea de zi s-au aflat următoarele:

  • Informare privind activitatea desfășurată în anul 2014 și prezentarea situaţiilor financiare pentru anul 2014;
  • Prezentarea raportului de audit pentru situaţiile financiare ale anului 2014;
  • Aprobarea situaţiilor financiare și a raportului auditorului financiar pentru anul 2014;
  • Informare privind activitatea Comisiei de etică și disciplină;
  • Informare privind activitatea pentru anul 2015 și prezentarea Bugetului  pentru anul 2015;
  • Aprobarea Bugetului pentru anul 2015;
  • Prezentarea și aprobarea Standardelor de evaluare ANEVAR - ediţia 2015.

 

Dezbaterea noului Cod Fiscal, 5 martie 2015, București

Grupul de Presă BURSA, în parteneriat cu Camera Consultanţilor Fiscali şi Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România, a organizat o conferinţă în care au fost prezentate importanţa Codului Fiscal și a Codului de Procedură Fiscală şi implicaţiile lor asupra mediului de afaceri.

Evenimentul a avut loc în data de 5 martie 2015, la World Trade Center, Sala Beijing & Vienna, avându-l ca invitat pe Darius Vâlcov, ministrul Finanţelor Publice.

Printre vorbitori s-au aflat reprezentanţi ai industriilor afectate de noile prevederi şi experţi fiscali.

Din agenda conferinţei:
  • Ce impact va avea noul Cod Fiscal asupra mediului de afaceri?
  • A fost simplificat noul Cod Fiscal?
  • Va fi diminuată evaziunea fiscală în urma acestui cod?
  • Modificările aduse Codului de Procedură Fiscală.
 
Evenimentul a fost transmis în direct. Pentru vizualizare, accesaţi următorul link: https://www.privesc.eu/Arhiva/60633/Conferinta-cu-tema--Dezbaterea-noului-Cod-Fiscal-

Detalii legate de programul evenimentului găsiţi aici.


 

Evaluarea pentru raportare financiară, 21 februarie 2015, Cluj-Napoca

A opta ediţie a conferinţei “Evaluarea pentru raportare financiară” a avut loc în data de 21 februarie 2015, la Grand Hotel Italia din Cluj-Napoca.

Acest eveniment a reunit specialişti din domeniul financiar-bancar, reprezentanţi ai marilor companii de consultanţă, evaluatori autorizaţi, experţi contabili şi auditori financiari.

Printre speakerii conferinţei s-au numărat:
  • Adrian VASCU, Preşedinte ANEVAR;
  • Alexandra LAZĂR, Director adjunct Direcţia de legislaţie şi reglementări contabile din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
  • Gabriel RADU, Preşedinte CAFR;
  • Clemente KISS, Vicepreşedinte CAFR;
  • Radu TIMBUŞ, Vicepreşedinte ANEVAR | Director EUROEVAL SRL;
  • Lars WIECHEN, Partener Deloitte Romania;
  • Sorin PETRE, Vicepreşedinte ANEVAR | Director Valuation & Strategy PricewaterhouseCoopers;
  • Dana ABABEI - Vicepreşedinte ANEVAR | Director executiv CMF CONSULTING S.A.

Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

Conferinţa internaţională "Transparenţa Pieţei Imobiliare în România", 16 februarie 2015, București

ASE Bucureşti, prin Departamentul de Analiză şi Evaluare Economico-Financiară (AEEF), şi Flexmls Romania au organizat Conferinţa Internaţională „Transparenţa Pieţei Imobiliare Rezidenţiale în România”, prilej cu care a fost lansat un studiu academic independent, AEEF MLS Market Report, elaborat de ASE şi Flexmls România.

Evenimentul a avut loc luni, 16 februarie 2015, începând cu ora 09:00, în Aula Magna a ASE Bucureşti în parteneriat cu Central European Real Estate Associations Network (CEREAN), Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România (ANEVAR), Asociaţia Profesională a Agenţilor Imobiliari din România (APAIR), Asociaţia Română a Agenţiilor Imobiliare (ARAI) şi cu participarea National Association of Realtors® (NAR) şi International Real Property Foundation (IRPF) din Statele Unite ale Americii.

Conferinţa a fost transmisă în direct şi o puteţi viziona accesând următorul link: https://www.privesc.eu/Arhiva/60388/Conferinta-Internationala--Transparenta-Pietei-Imobiliare-Rezidentiale-in-Romania-.


Detalii despre program găsiţi aici.
Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 4 pentru toate secţiunile.

 

Evenimentele profesionale desfăşurate în 2014

Întâlnirea anuală a membrilor corporativi - 6 decembrie 2014, Predeal

Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România a organizat tradiţionala întâlnire anuală a membrilor corporativi pe 6 decembrie 2014, la Hotelul Orizont din Predeal.

La acest eveniment au fost discutate subiecte de interes legate de profesie şi de evoluţia acesteia, dintre care amintim: monitorizarea activităţii de evaluare, rezultatele sesiunii de acreditare, regulamentul de organizare, derulare şi finalizare a stagiaturii, baza de date cu evaluări în scopul garantării împrumutului, realizată în colaborare cu BNR, înfiinţarea fundaţiei umanitare „Apreciază Viaţa!” și raportul uniform conform GME 500.

Printre speakerii conferinţei s-au numărat: Adrian VASCU - președinte ANEVAR, Dana ABABEI - preşedinte al Comisiei juridice, Radu TIMBUȘ - președinte al Comisiei de calificare şi atestare profesională şi Sorin PETRE - preşedinte al Comisiei de verificare şi monitorizare.


Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

Evaluarea bunurilor din patrimoniul cultural-istoric - Gura Humorului, 18 octombrie 2014

Cea de a şasea ediţie a acestei conferinţe a avut loc pe 18 octombrie 2014, la Hotelul Best Western Bucovina din Gura Humorului. Locaţia nu este întâmplătoare, Bucovina fiind un loc încărcat de istorie, iar Mănăstirea Voroneţ, monument istoric ce datează din 1488, reprezentând un adevărat punct de atracţie turistică.

Ne-am propus să aducem şi anul acesta în faţa dumneavoastră evaluatori de obiecte de artă şi personalităţi din domeniul patrimoniului cultural-istoric, care să prezinte diverse teme de interes. Speakerii evenimentului au fost: Dana ABABEI, Vicepreşedinte ANEVAR - preşedinte al Comisiei juridice, Director executiv CMF CONSULTING S.A., Pavel Şuşară, Preşedintele Asociaţiei Experţilor şi Evaluatorilor de Artă din România, Carmen Solomonea, Conf. univ. dr. în cadrul Universităţii de Arte “George Enescu” din Iaşi, Mariana Dragu, Istoric de Artă şi Dalina Bădescu, drd. Facultatea de Istorie Bucureşti – secţia Istoria Artei.


Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

Evaluarea pentru garantarea împrumutului - Bucureşti, 9 septembrie 2014

Conferinţa internaţională “Evaluarea pentru garantarea împrumutului”  a avut loc la Hotel Intercontinental – Bucureşti.

Speakerii evenimentului au fost: Krzysztof Grzesik – Preşedinte TEGoVA, Michael MacBrien – Adviser TEGoVA, J. Scott Robinson – Vicepreşedinte Appraisal Institute, Lothar Jerzembek – Director VOB Germania, Thomas-Andreas Ziesenitz – VOB Germania, Silvia Cappelli – Membru în Board-ul TEGoVA, Vladimir Ignatov - M. Sc. Camera Evaluatorilor Independenţi din Bulgaria şi Liu Ping – Secretar General şi Vicepreşedinte al China Appraisal Society.

Temele prezentate în cadrul conferinţei au fost următoarele:
  • 2014: Tipping point to an EU Real Estate Economy / 2014: Pasul către o economie europeană a proprietăţii imobiliare. Schimbarea regulilor pentru profesia de evaluator
  • Valuation practice and role of Valuation Companies in Italy / Practica evaluării şi rolul firmelor de evaluare în Italia
  • TEGoVA and the banking sector. How to strengthen TEGoVA‘s Position in the European Union? / TEGoVA şi sectorul bancar. Care este modalitatea de consolidarea a poziţiei TEGoVA în Uniunea Europeană?
  • Valuation of Sustainable Buildings: Introduction to the Appraisal Institute Body of Knowledge / Evaluarea clădirilor sustenabile: Introducere în bagajul de cunoştinţe al Appraisal Institute
  • Property and Market Rating – an additional instrument for assessing real estate collateral in the banking industry/ Ratingul proprietăţii şi ratingul de piaţă – un instrument suplimentar pentru evaluarea garanţiilor imobiliare în sectorul bancar
  • Valuation for Pledge and Mortgage in Chinese Economic Development / Evaluarea pentru garantarea împrumutului în contextul dezvoltării economice din China
  • Valuation for Bank Lending Purposes and Mortgages on Real Estates in Bulgaria / Evaluarea pentru garantarea împrumutului şi a ipotecilor imobiliare în Bulgaria

Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

Valoarea impozabilă a clădirilor conform noului Cod Fiscal
organizată împreună cu Ziarul Financiar la Bucureşti, pe 28 august 2014

Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România, împreună cu Ziarul Financiar, a organizat pe 28 august, la Hotel Radisson din Bucureşti conferinţa cu tema “Valoarea impozabilă a clădirilor conform noului Cod Fiscal”. Invitaţii noştri au fost reprezentanţi ai Ministerului de Finanţe, evaluatori autorizaţi, specialişti în fiscalitate, directori financiari din mediul privat şi auditori financiari. Printre temele de discuţie abordate s-au numărat:

  • Noutăţile privind impozitul pe clădiri în noul Cod Fiscal
  • Va creşte impozitul pe clădiri?
  • Cum se stabileşte valoarea impozabilă?
  • Legatura dintre valoarea impozabilă a clădirilor şi piaţă
  • Obligaţiile contribuabililor în contextul noului Cod Fiscal
  • Responsabilităţile evaluatorilor şi standardul specific de evaluare

Vorbitorii la acest eveniment au fost Adrian Vascu, Preşedinte ANEVAR, Gheorghe Marinescu, Şef Serviciu, Direcţia Taxe şi Impozite, Ministerul de Finanţe, Ramona Jurubiţă, Partener, KPMG, Alexander Milcev, Partener, Ernst&Young, Monica Rădulescu, Director economic, Electrica Distribuţie Transilvania Sud şi Filip Stoica, Auditor Financiar, reprezentant Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR).

În premieră pentru membrii ANEVAR, evenimentul a fost transmis în direct şi îl puteţi viziona accesând următorul link: http://nou.anevar.ro/video/001.


 

Evaluarea activelor din sectorul public, 14 iunie 2014 - Eforie Nord

Conferinţa „Evaluarea activelor din sectorul public” a avut loc la Hotel Europa, din Eforie-Nord, în data de 14 iunie 2014. Temele principale abordate în cadrul evenimentului au fost “Taxa pe stâlp” din prisma evaluatorului autorizat şi “Evaluarea pentru exproprieri“.

Speakerii conferinţei au fost:
  • Ion Cupanache, Director în cadrul Direcţiei de Exproprieri a C.N.A.D.N.R;
  • Ciprian Portnoi, Managing & Founding Partner "Portnoi, Tudor şi Asociaţii" SPRL;
  • Georgeta Petre, Director Direcţia de legislaţie şi reglementări contabile – Ministerul de Finanţe;
  • Adrian Vascu, Senior Director KPMG Advisory România;
  • Adrian Nicolescu, Evaluator independent;
  • Radu Timbuş, Director EUROEVAL SRL.

Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

Evaluarea pentru piaţa de capital din România  

Cea de-a 12-a ediţie a conferinţei “Evaluarea pentru piaţa de capital din România” a avut loc în data de 2 iunie 2014, în Aula Magna a Academiei de Studii Economice Bucureşti.

Printre temele abordate s-au numărat Evaluarea relaţiilor cu clienţii – metoda distribuitorului şi Ajustarea multiplicatorilor în abordarea prin piaţă, iar ele au fost susţinute de către experţi de top din domeniul evaluării, profesori universitari şi consultanţi cu experienţă pe piaţa de capital:

  • Gheorghe BĂDESCU, CMF Consulting S.A.;
  • Lucian ANGHEL, Preşedinte Bursa de Valori Bucureşti;
  • Filip STOICA, Director ELF EXPERT SRL;
  • Anamaria CIOBANU, Vicepreşedinte ANEVAR,  Prof. univ. dr. ASE Bucureşti;
  • Elena APOSTOLESCU, Director General CMF Consulting S.A.;
  • Ion ANGHEL, Prof. univ. dr. ASE Bucureşti, Director Departament Analiză şi Evaluare Economico-Financiară.

 


Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 4 pentru toate secţiunile.

 

 Evaluarea pentru raportare financiară

Conferinţa "Evaluarea pentru raportare financiară", ediţia a şaptea, a avut loc în data de 15 martie 2014, la Grand Hotel Italia din Cluj-Napoca. Printre speakerii acestui eveniment s-au numărat invitaţi de la Ministerul Finanţelor, care au prezentat ultimele noutăţi legate de legislaţia privind impozitele locale, precum şi speakeri cu experienţă din domeniul financiar-bancar, reprezentanţi ai marilor companii de consultanţă, evaluatori autorizaţi, experţi contabili şi auditori finaciari.

Temele abordate anul acesta au fost:
  • Reevaluarea activelor cu modernizări
  • GME 500 - Determinarea valorii impozabile
  • Cerinţele de raportare financiară IFRS pentru fondurile de investiţii şi implicaţii în evaluarea acestora
  • Deprecierea activelor necorporale separate şi a fondului comercial
  • Analiza cerinţelor implicate de reevaluarea imobilizărilor corporale
  • Relevanţa caracteristicilor pieţei şi proprietăţilor comerciale în misiunile de evaluare pentru raportare financiară
Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

Evenimentele profesionale desfăşurate în 2013

Întâlnirea anuală a membrilor corporativi ANEVAR

Tradiţionalul eveniment de final de an dedicat membrilor corporativi a avut loc la Sinaia, în zilele de 14 și 15 decembrie. Tema principală a ediţiei din acest an a fost o prezentare despre managementul firmelor de servicii profesionale, cu accent pe firmele de evaluare susţinută de Steve Shaw, un cunoscut trainer și consultant în domeniul financiar și al evaluării.

Printre alte repere ale evenimentului amintim de lansarea unei noi publicaţii ANEVAR - Revista ”Valoarea oriunde este ea” , de prezentarea bazei de date FlexMLS destinată evaluatorilor de proprietăţi imobiliare precum și despre tema dedicată monitorizării activităţii de evaluare.

Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

  

2013 Real Estate Conference: Valuation and Investment

Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România a organizat, împreună cu Academia de Studii Economice din București și Royal Institution of Chartered Surveyors, cea de a doua ediţie a evenimentului “2013 Real Estate Conference: Valuation and Investment”. Acesta a avut loc  joi, 14 noiembrie 2013, în Aula Magna a Academiei de Studii Economice Bucureşti.

Conferinţa de Real Estate ASE-ANEVAR-RICS a reunit experţi specializaţi în real estate, profesori universitari ai Academiei de Studii Economice Bucureşti, reprezentanţi ai băncilor, ai marilor companii de consultanţă, precum şi membri ANEVAR şi RICS și a tratat aspecte importante pentru profesioniștii din domeniul imobiliar, de la rolul delicat al evaluatorilor în contextul mediului economic actual la tendinţele de evoluţie a pieţelor din Europa Centrală și de Sud.

 

Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

 

Evaluarea activelor necorporale. Teme actuale în evaluare - Iași, 2 noiembrie

ANEVAR a organizat la Iași, pe data de 2 noiembrie, conferinţa cu tema „Evaluarea activelor necorporale. Teme actuale în evaluare”. Evaluarea activelor necorporale devine, pe zi ce trece, tot mai importantă pentru dinamica afacerilor, fiind necesară într-o multitudine de situaţii impuse de încheierea de tranzacţii cu astfel de active, de asocierile de întreprinderi sau falimente, pentru obţinerea de finanţări, pentru stabilirea impozitului pe proprietatea intelectuală, în cazul licenţierilor sau determinării despăgubirilor în cazul contrafacerilor.

Evenimentul a fost structurat în două părţi, prima sesiune fiind dedicată evaluării activelor necorporale iar cea de a doua reluând cele mai apreciate teme abordate în cadrul conferinţelor din acest an:

  • Analiza economico-financiară în scopul evaluării unui brevet de invenţie;
  • Particularităţi în evaluarea produselor informatice;
  • Evaluarea activelor necorporale specifice activităţii de comerţ;
  • Mortgage Lending Value – Metodologia ANEVAR;
  • Măsurarea pieţei imobiliare juste prin analiza valorii de piaţă a proprietăţilor. Studii de caz;
  • Indicii în evaluarea pentru raportare financiară.
 

Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

Evaluarea proprietăţilor din agricultură, silvicultură şi industria alimentară - Craiova, 19 octombrie

Cea de-a patra ediţie a Conferinţei “Evaluarea proprietăţilor din agricultură, silvicultură şi industria alimentară” a avut loc în data de 19 octombrie 2013, la Craiova.

Terenul arabil al României reprezintă peste 60% din suprafaţa totală a ţării, în vreme ce media Uniunii Europene este de 44 procente, ceea ce poate plasa ţara noastră în topul puterilor agricole ale Europei, în condiţiile unor investiţii străine directe semnificative şi a unui anumit sprijin guvernamental. În condiţiile în care tot mai multe proprietăţi agricole ar putea fi tranzacţionate pe piaţă în următorii ani, nevoia de servicii profesionale de evaluare pe acest segment va creşte.

Temele ediţiei din acest an au tratat subiecte de actualitate precum:

  • evaluarea activelor biologice
  • urbanismul și amenajarea teritoriului
  • costul de reconstrucţie și costul de înlocuire pentru o hală zootehnică
  • evaluarea unei ferme zootehnice
  • evaluarea terenului din fondul forestier în situaţia exproprierii pentru cauza de utilitate publică
  • evaluarea mașinilor, echipamentelor și instalaţiilor din industria alimentară
 
Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

Evaluarea pentru garantarea împrumutului - Mortgage Lending Value (MLV)

Anul acesta, tradiţionala conferinţă "Evaluarea pentru garantarea împrumutului", organizată de ANEVAR și aflată la cea de-a 5-a ediţie, s-a bucurat de o temă de mare actualitate și de invitaţi pe măsură. Evenimentul s-a desfăşurat în data de 9 septembrie 2013, la Hotel Intercontinental Bucureşti – sala Rondă.

Despre “Mortgage Lending Value” au vorbit oaspeţii din afara ţării, care utilizează acest tip de valoare - Wolfgang Kälberer  – Director Brussels Office The Association of German Pfandbrief Banks (Germania), Reiner Lux – Managing Director HypZert GmbH (Germania) și Richard Borges – Preşedinte Appraisal Institute (SUA), dar și evaluatori români cu experienţă - Adrian Vascu – Prim-vicepreşedinte ANEVAR & Director Valuations Department KPMG România şi Moldova și Mircea Busuioceanu – Chief Risk Officer Raiffeisen Bank.

Temele prezentate în cadrul acestei ediţii:

  • Evaluarea garanţiilor pentru activitatea bancară
  • Evaluarea pentru garantarea creditului ipotecar în Germania: aspecte generale
  • Principiul de bază al metodologiei germane de estimare a valorii de garantare a creditului ipotecar
  • Evaluarea imobiliară la nivel global: politici actuale
  • Valoarea de garatare a creditului ipotecar - metodologia ANEVAR
 

Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

”Teme actuale în evaluare” - Mamaia, 29 iunie 2013

Sâmbătă, 29 iunie, a avut loc la Mamaia conferinţa intitulată „Teme actuale în evaluare”, în cadrul căreia au fost reluate cele mai apreciate teme susţinute în cadrul conferinţelor noastre din ultimii 3 ani. În plus, evenimentul s-a bucurat de participarea reprezentanţilor asociaţiilor de profil din Polonia şi Bulgaria.

Speakerii evenimentului:

  • Marian Petre  - Preşedinte ANEVAR
  • Adrian Vascu  - Prim-vicepreşedinte ANEVAR; Director Valuations Department KPMG Romania & Moldova
  • Filip Stoica - Trezorier ANEVAR; Director ELF Expert SRL
  • Radu Timbuş – Vicepreşedinte ANEVAR - preşedinte al Comisiei de calificare şi atestare profesională; Director EUROEVAL SRL
  • Adrian Nicolescu - Evaluator, consultant si antreprenor imobiliar independent
  • Dan Ivănescu - Expert evaluator PricewaterhouseCoopers
  • Maria Noworol – Trezorier MSRZM Cracovia - Maloposka Association of Real Estate Valuers in Krakow (MSRZM)
  • Darina Bobeva - Preşedinte CIAB Varna - Chamber of Independent Appraisers in Bulgaria (CIAB)
  • Jordan Gerchev – Membru Board CIAB Varna - Chamber of Independent Appraisers in Bulgaria (CIAB)

Temele abordate în cadrul conferinţei:

  • Aspecte pozitive şi erori frecvente întâlnite la evaluarea garanţiilor în faza de executare silită
  • Evaluarea pentru creditul ipotecar
  • Alocarea preţului de achiziţie - studiu de caz
  • Indicii în evaluarea pentru raportare financiară
  • Măsurarea pieţei imobiliare juste prin analiza valorii de piaţă a proprietăţilor. Studii de caz
  • Evaluarea clădirilor monument istoric – o provocare pentru evaluatori
  • Evaluarea clădirilor istorice: abordarea prin piaţă sau abordarea prin venit
  • Importanţa nivelului venitului în dezvoltarea pieţei proprietăţilor imobiliare.
 
Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

 

"Statistica în evaluarea proprietăţilor” - Timișoara, 8 iunie 2013 

Sâmbătă, 8 iunie 2013, a avut loc la Timișoara cea de-a patra ediţie a conferinţei cu tema „Statistica în evaluarea proprietăţilor”. Temele prezentate în acest an au atins subiecte diverse din domeniul statisticii, abordate prin prisma evaluării proprietăţilor imobiliare, cu un pronuntat caracter aplicativ:

  • Indicele preţurilor proprietăţilor rezidenţiale – o colaborare de succes între Institutul Naţional de Statistică, Banca Naţională a României şi Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România
  • Evaluarea globală a proprietăţilor imobiliare - scurtă prezentare
  • Consideraţii asupra pieţei imobiliare
  • Etapele procesului de evaluare statistică. Aspecte practice
  • Limitări ale aplicării statisticii în evaluare
  • Adaptarea statisticii la evaluarea proprietăţilor  în vederea  impozitării
  • Evaluarea globală a spaţiilor comerciale stradale printr-un model automat. Centrul Aradului - Studiu de caz 

Conferinţa i-a avut ca speakeri pe:

  • Daniel MANAŢE, Vicepreşedinte ANEVAR
  • Adrian CRIVII, Director DARIAN DRS SA
  • Mihail BOJINCĂ, Director INCO CONSULTING SRL
  • Eduard UZUNOV, Preşedinte REGATTA
  • Sorin BELEA, Director executiv Direcţia Regională de Statistică Timiş
  • Ciprian ŞIPOŞ, conf. univ. dr. Universitatea de Vest Timişoara
  • Pavel FĂRCAŞ, lector univ. dr. Universitatea Vasile Goldiş Arad
  • Florin Marius TURCAŞ, Director SMART CONSULT SRL
 
Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

 

”Evaluarea pentru piaţa de capital din România”-București, 23 mai 2013

Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România a organizat, joi, 23 mai 2013, cea de-a 11-a ediţie a conferinţei “Evaluarea pentru piaţa de capital din România”.

La acest eveniment au luat cuvântul experţi de top din domeniul evaluării, specialişti din cadrul băncilor şi al societăţilor de investiţii financiare, profesori universitari şi consultanţi cu experienţă pe piaţa de capital, precum:

  • Anamaria CIOBANU, Vicepreşedinte ANEVAR,  Prof. univ. dr. ASE Bucureşti,
  • Elena APOSTOLESCU, Director general CMF Consulting S.A.
  • Ion ANGHEL, Prof. univ. dr. ASE Bucureşti
  • Daniel MANAŢE, Vicepreşedinte ANEVAR, Director Cercetare SIF BANAT-CRIŞANA
  • Ştefan DOBA, Director Economic SIF BANAT-CRIŞANA

Subiecte abordate:

  • Evaluarea pentru situaţiile financiare la Societăţile de Investiţii Financiare
  • Evaluarea în funcţie de risc pentru raportare financiară
  • Evaluarea datoriilor în contextul IFRS 13
  • Evaluarea participaţiilor minoritare deţinute de întreprinderile aflate în insolvenţă

De asemenea, în cadrul evenimentului au avut loc două lansări de carte:

  • “Dezvoltarea imobiliară. Analiză şi principii”  | autori: Ion ANGHEL, Muler ONOFREI şi
  • “Analiza performanţei prin creare de valoare”  | autor: Costin CIORA.
 

Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 4 pentru toate secţiunile.

 

”Evaluarea pentru raportare financiară„ - Cluj-Napoca, 23 martie 2013

Sâmbătă, 23 martie 2013 a avut loc la Cluj-Napoca cea de-a şasea ediţie a conferinţei cu tema “Evaluarea pentru raportare financiară”.

Conferinţa, adresată reprezentanţilor profesiilor liberale având preocupări legate de domeniul raportării financiare, a abordat teme precum:

  • Activele necorporale – evaluarea pentru raportare financiară şi în scopuri fiscale;
  • Măsurarea pieţei imobiliare juste prin analiza valorii de piaţă a proprietăţilor. Studii de caz.
  • Fondul comercial imobiliar. Exemple de alocare a valorii proprietăţilor imobiliare;
  • Evaluarea pentru raportare financiară: Proceduri de evaluare în corelare cu aspectele specifice ale unor sectoare economice ;
  • Indicii în evaluarea pentru raportare financiară;
  • Noile provocări ale evaluatorului în cadrul IFRS 3 - Combinări de Întreprinderi

 


Agenda evenimentului                                                                               
Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

Evenimentele profesionale desfășurate în cursul anului 2012

 
”Întâlnirea anuală a membrilor corporativi” - Sighișoara, 8 decembrie 2012
 
 
Ediţia 2012 a Întâlnirii anuale a membrilor corporativi, desfășurată pe 8 decembrie la Sighișoara, a avut în prim plan prezentarea prevederilor standardului IFRS 13 și a influenţei acestuia asupra evaluărilor pentru raportare financiară, oferind totodată şi o prezentare a unora dintre sursele de informare și instrumentele informatice care pot fi utilizate de către evaluatorii de bunuri în activitatea lor.

Standardul Internaţional de Raportare Financiară IFRS 13 – Evaluarea la valoarea justă va fi obligatoriu pentru exerciţiile financiare anuale ce încep după anul 2013, evaluarea activelor pentru înscrierea în documentele de raportare financiară devenind, prin urmare, una dintre activităţile principale ale evaluatorilor autorizaţi la finele exerciţiului financiar. Temele ediţiei din acest an:

  • Măsurarea valorii juste - IFRS 13;                       
  • IFRS 13 – Evaluarea la valoarea justă şi conceptul de Cea Mai Bună Utilizare;
  • Regulamentul Comisiei de verificare şi monitorizare – prezentarea obiectivelor şi a organizării Comisiei;
  • Abordarea pe bază de venit - surse de informare privind rate, coeficienţi şi indicatori;  
  • Baze de date pentru proprietăţi imobiliare – prezentarea aplicaţiei FLEXMLS.

Echivalare: 4 ore din programul de pregătire continuă pentru anul 2012

 

 

”Evaluarea bunurilor din patrimoniul cultural-istoric” - Suceava, 27 octombrie 2012

Aflată la cea de-a cincea sa ediţie, conferinţa „Evaluarea bunurilor din patrimoniul cultural - istoric” a abordat teme deosebit de interesante, îmbinând elementele de ordin cultural cu particularităţile legate de estimarea valorii obiectelor de patrimoniu.

Ediţia din acest an a dezbătut aspecte legate de:
  • percepţia valorii monumentelor;
  • evaluarea bunurilor mobile de tip carte;
  • evaluarea siturilor arheologice;
  • particularităţile în evaluarea pieselor filatelice din patrimoniul cultural naţional mobil;
  • criteriile de evaluare a componentelor artistice;
  • degradarea picturii murale sub influenţa factorilor de microclimat 
  • sau restaurarea şi valoarea de asigurare a Hanului lui Manuc. 

Echivalare: 8 ore din programul de pregătire continuă pentru anul 2012

 

 ”Evaluarea pentru garantarea împrumutului” - Sibiu, 7 septembrie 2012

Cea de-a patra ediţie a conferinţei „Evaluarea pentru garantarea împrumutului” s-a desfăşurat în data de 7 septembrie 2012, la Sibiu, 

tema principală din acest an fiind    “Evaluarea pentru executarea silită”.

În cadrul evenimentului au fost tratate subiecte legate de:

  • evaluarea pentru creditul ipotecar;
  • aspecte pozitive şi erori frecvente întâlnite la evaluarea garanţiilor în faza de executare silită;
  • riscurile reevaluărilor simplificate ale portofoliilor de garanţii;
  • evaluarea în insolvenţă şi faliment;
  • problemele întâlnite de firmele de evaluare în relaţia cu băncile.

Echivalare: 8 ore din programul de pregătire continuă pentru anul 2012

 

"Evaluarea activelor din sectorul public" - Constanţa, 16 iunie 2012  

Cea de a cincea ediţie a conferinţei “Evaluarea activelor din sectorul public”, a avut loc sâmbătă, 16 iunie 2012, la Hotel Ibis Constanţa. Evenimentul a abordat o serie de teme de larg interes pentru evaluatori şi pentru cei cu activităţi conexe în domeniu, precum:

  • Evaluarea lucrărilor din infrastructură;
  • Reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituţiilor publice;
  • Particularităţi în evaluarea activelor din sectorul public;
  • Aspecte privind evaluarea activelor recreaţionale;
  • Costul lucrărilor de infrastructură – cataloage versus devize;
  • Cea mai buna utilizare in contextul actual al evaluării activelor;
  • Particularităţi în evaluarea terenurilor cu destinaţie de curţi vândute de Consiliile locale.

Echivalare: 8 ore din programul de pregătire continuă pentru anul 2012

 

 

"Evaluarea pentru piaţa de capital din România" - editia a zecea

București, 6 iunie 2012 

 Cea de-a 10-a ediţie a conferinţei “Evaluarea pentru piaţa de capital din România”, desfășurată pe data de 6 iunie 2012 în cadrul Academiei de Studii Economice București, a  dezbătut problemele de actualitate cu care se confruntă activitatea de evaluare din acest domeniu:

  • Măsurarea valorii juste – IFRS 13
  • Impactul valorii juste asupra companiilor listate la bursă
  • Determinarea unor oportunităţi de plasament pe termen lung. Repere de evaluare pentru BVB
  • Cuantificarea riscului specific în evaluarea întreprinderii
  • Cercetarea de piaţă în analiza investiţională.

Evenimentul s-a încheiat cu o masă rotundă în cadrul căreia au fost discutate provocările actuale în exercitarea profesiei de evaluator.

Echivalare: 4 ore din programul de pregătire continuă pentru anul 2012

 

 

  „Evaluarea pentru raportare financiară” - Cluj-Napoca, 24 martie 2012

 

Conferinţa "Evaluarea pentru raportare financiară", aflată la cea de a cincea sa ediţie, s-a desfășurat pe data de 24 martie la Cluj-Napoca, în Aula Facultăţii de Știinţe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universităţii Babeș-Bolyai.

În cadrul evenimentului au fost prezentate noutăţile în domeniu dar şi provocările întâlnite de specialişti în întocmirea evaluărilor pentru raportare financiară, printre care amintim:

  • Evaluarea pentru raportarea financiară - aspecte contabile şi fiscale;
  • Relaţia dintre Evaluator şi Direcţia impozite şi taxe locale;
  • Aspecte privind rolul evaluării în raportarea rezultatelor instituţiilor financiareEvaluarea pentru raportarea financiară – erori de abordare;
  • Utilizarea analizei pieţei în evaluările pentru raportarea financiară: cazul reevaluării unei clădiri de birouri
Prezentările susţinute în cadrul conferinţei

Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

nbsp;