You are here

Conferințe

Programul conferințelor ANEVAR din 2014

 


Evenimentele profesionale desfăşurate în 2014

 

Întâlnirea anuală a membrilor corporativi - 6 decembrie 2014, Predeal

Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România a organizat tradiţionala întâlnire anuală a membrilor corporativi pe 6 decembrie 2014, la Hotelul Orizont din Predeal.

La acest eveniment au fost discutate subiecte de interes legate de profesie şi de evoluţia acesteia, dintre care amintim: monitorizarea activităţii de evaluare, rezultatele sesiunii de acreditare, regulamentul de organizare, derulare şi finalizare a stagiaturii, baza de date cu evaluări în scopul garantării împrumutului, realizată în colaborare cu BNR, înfiinţarea fundaţiei umanitare „Apreciază Viaţa!” și raportul uniform conform GME 500.

Printre speakerii conferinței s-au numărat: Adrian VASCU - președinte ANEVAR, Dana ABABEI - preşedinte al Comisiei juridice, Radu TIMBUȘ - președinte al Comisiei de calificare şi atestare profesională şi Sorin PETRE - preşedinte al Comisiei de verificare şi monitorizare.


Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

Evaluarea bunurilor din patrimoniul cultural-istoric - Gura Humorului, 18 octombrie 2014

Cea de a şasea ediţie a acestei conferinţe a avut loc pe 18 octombrie 2014, la Hotelul Best Western Bucovina din Gura Humorului. Locaţia nu este întâmplătoare, Bucovina fiind un loc încărcat de istorie, iar Mănăstirea Voroneţ, monument istoric ce datează din 1488, reprezentând un adevărat punct de atracţie turistică.

Ne-am propus să aducem şi anul acesta în faţa dumneavoastră evaluatori de obiecte de artă şi personalităţi din domeniul patrimoniului cultural-istoric, care să prezinte diverse teme de interes. Speakerii evenimentului au fost: Dana ABABEI, Vicepreşedinte ANEVAR - preşedinte al Comisiei juridice, Director executiv CMF CONSULTING S.A., Pavel Şuşară, Preşedintele Asociaţiei Experţilor şi Evaluatorilor de Artă din România, Carmen Solomonea, Conf. univ. dr. în cadrul Universităţii de Arte “George Enescu” din Iaşi, Mariana Dragu, Istoric de Artă şi Dalina Bădescu, drd. Facultatea de Istorie Bucureşti – secţia Istoria Artei.


Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

Evaluarea pentru garantarea împrumutului - Bucureşti, 9 septembrie 2014

Conferinţa internaţională “Evaluarea pentru garantarea împrumutului”  a avut loc la Hotel Intercontinental – Bucureşti.

Speakerii evenimentului au fost: Krzysztof Grzesik – Preşedinte TEGoVA, Michael MacBrien – Adviser TEGoVA, J. Scott Robinson – Vicepreşedinte Appraisal Institute, Lothar Jerzembek – Director VOB Germania, Thomas-Andreas Ziesenitz – VOB Germania, Silvia Cappelli – Membru în Board-ul TEGoVA, Vladimir Ignatov - M. Sc. Camera Evaluatorilor Independenţi din Bulgaria şi Liu Ping – Secretar General şi Vicepreşedinte al China Appraisal Society.

Temele prezentate în cadrul conferinţei au fost următoarele:
  • 2014: Tipping point to an EU Real Estate Economy / 2014: Pasul către o economie europeană a proprietăţii imobiliare. Schimbarea regulilor pentru profesia de evaluator
  • Valuation practice and role of Valuation Companies in Italy / Practica evaluării şi rolul firmelor de evaluare în Italia
  • TEGoVA and the banking sector. How to strengthen TEGoVA‘s Position in the European Union? / TEGoVA şi sectorul bancar. Care este modalitatea de consolidarea a poziţiei TEGoVA în Uniunea Europeană?
  • Valuation of Sustainable Buildings: Introduction to the Appraisal Institute Body of Knowledge / Evaluarea clădirilor sustenabile: Introducere în bagajul de cunoştinţe al Appraisal Institute
  • Property and Market Rating – an additional instrument for assessing real estate collateral in the banking industry/ Ratingul proprietăţii şi ratingul de piaţă – un instrument suplimentar pentru evaluarea garanţiilor imobiliare în sectorul bancar
  • Valuation for Pledge and Mortgage in Chinese Economic Development / Evaluarea pentru garantarea împrumutului în contextul dezvoltării economice din China
  • Valuation for Bank Lending Purposes and Mortgages on Real Estates in Bulgaria / Evaluarea pentru garantarea împrumutului şi a ipotecilor imobiliare în Bulgaria

Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

Valoarea impozabilă a clădirilor conform noului Cod Fiscal
organizată împreună cu Ziarul Financiar la Bucureşti, pe 28 august 2014

Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România, împreună cu Ziarul Financiar, a organizat pe 28 august, la Hotel Radisson din Bucureşti conferinţa cu tema “Valoarea impozabilă a clădirilor conform noului Cod Fiscal”. Invitaţii noştri au fost reprezentanţi ai Ministerului de Finanţe, evaluatori autorizaţi, specialişti în fiscalitate, directori financiari din mediul privat şi auditori financiari. Printre temele de discuţie abordate s-au numărat:

  • Noutăţile privind impozitul pe clădiri în noul Cod Fiscal
  • Va creşte impozitul pe clădiri?
  • Cum se stabileşte valoarea impozabilă?
  • Legatura dintre valoarea impozabilă a clădirilor şi piaţă
  • Obligaţiile contribuabililor în contextul noului Cod Fiscal
  • Responsabilităţile evaluatorilor şi standardul specific de evaluare

Vorbitorii la acest eveniment au fost Adrian Vascu, Preşedinte ANEVAR, Gheorghe Marinescu, Şef Serviciu, Direcţia Taxe şi Impozite, Ministerul de Finanţe, Ramona Jurubiţă, Partener, KPMG, Alexander Milcev, Partener, Ernst&Young, Monica Rădulescu, Director economic, Electrica Distribuţie Transilvania Sud şi Filip Stoica, Auditor Financiar, reprezentant Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR).

În premieră pentru membrii ANEVAR, evenimentul a fost transmis în direct şi îl puteţi viziona accesând următorul link: http://nou.anevar.ro/video/001.


 

Evaluarea activelor din sectorul public, 14 iunie 2014 - Eforie Nord

Conferinţa „Evaluarea activelor din sectorul public” a avut loc la Hotel Europa, din Eforie-Nord, în data de 14 iunie 2014. Temele principale abordate în cadrul evenimentului au fost “Taxa pe stâlp” din prisma evaluatorului autorizat şi “Evaluarea pentru exproprieri“.

Speakerii conferinţei au fost:
  • Ion Cupanache, Director în cadrul Direcţiei de Exproprieri a C.N.A.D.N.R;
  • Ciprian Portnoi, Managing & Founding Partner "Portnoi, Tudor şi Asociaţii" SPRL;
  • Georgeta Petre, Director Direcţia de legislaţie şi reglementări contabile – Ministerul de Finanţe;
  • Adrian Vascu, Senior Director KPMG Advisory România;
  • Adrian Nicolescu, Evaluator independent;
  • Radu Timbuş, Director EUROEVAL SRL.

Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

Evaluarea pentru piaţa de capital din România  

Cea de-a 12-a ediţie a conferinţei “Evaluarea pentru piaţa de capital din România” a avut loc în data de 2 iunie 2014, în Aula Magna a Academiei de Studii Economice Bucureşti.

Printre temele abordate s-au numărat Evaluarea relaţiilor cu clienţii – metoda distribuitorului şi Ajustarea multiplicatorilor în abordarea prin piaţă, iar ele au fost susţinute de către experţi de top din domeniul evaluării, profesori universitari şi consultanţi cu experienţă pe piaţa de capital:

  • Gheorghe BĂDESCU, CMF Consulting S.A.;
  • Lucian ANGHEL, Preşedinte Bursa de Valori Bucureşti;
  • Filip STOICA, Director ELF EXPERT SRL;
  • Anamaria CIOBANU, Vicepreşedinte ANEVAR,  Prof. univ. dr. ASE Bucureşti;
  • Elena APOSTOLESCU, Director General CMF Consulting S.A.;
  • Ion ANGHEL, Prof. univ. dr. ASE Bucureşti, Director Departament Analiză şi Evaluare Economico-Financiară.

 


Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 4 pentru toate secţiunile.

 

 Evaluarea pentru raportare financiară

Conferinţa "Evaluarea pentru raportare financiară", ediţia a şaptea, a avut loc în data de 15 martie 2014, la Grand Hotel Italia din Cluj-Napoca. Printre speakerii acestui eveniment s-au numărat invitaţi de la Ministerul Finanţelor, care au prezentat ultimele noutăţi legate de legislaţia privind impozitele locale, precum şi speakeri cu experienţă din domeniul financiar-bancar, reprezentanţi ai marilor companii de consultanţă, evaluatori autorizaţi, experţi contabili şi auditori finaciari.

Temele abordate anul acesta au fost:
  • Reevaluarea activelor cu modernizări
  • GME 500 - Determinarea valorii impozabile
  • Cerinţele de raportare financiară IFRS pentru fondurile de investiţii şi implicaţii în evaluarea acestora
  • Deprecierea activelor necorporale separate şi a fondului comercial
  • Analiza cerinţelor implicate de reevaluarea imobilizărilor corporale
  • Relevanţa caracteristicilor pieţei şi proprietăţilor comerciale în misiunile de evaluare pentru raportare financiară
Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

Evenimentele profesionale desfăşurate în 2013

Întâlnirea anuală a membrilor corporativi ANEVAR

Tradiționalul eveniment de final de an dedicat membrilor corporativi a avut loc la Sinaia, în zilele de 14 și 15 decembrie. Tema principală a ediției din acest an a fost o prezentare despre managementul firmelor de servicii profesionale, cu accent pe firmele de evaluare susținută de Steve Shaw, un cunoscut trainer și consultant în domeniul financiar și al evaluării.

Printre alte repere ale evenimentului amintim de lansarea unei noi publicații ANEVAR - Revista ”Valoarea oriunde este ea” , de prezentarea bazei de date FlexMLS destinată evaluatorilor de proprietăți imobiliare precum și despre tema dedicată monitorizării activității de evaluare.

Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

  

2013 Real Estate Conference: Valuation and Investment

Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România a organizat, împreună cu Academia de Studii Economice din București și Royal Institution of Chartered Surveyors, cea de a doua ediție a evenimentului “2013 Real Estate Conference: Valuation and Investment”. Acesta a avut loc  joi, 14 noiembrie 2013, în Aula Magna a Academiei de Studii Economice Bucureşti.

Conferinţa de Real Estate ASE-ANEVAR-RICS a reunit experţi specializaţi în real estate, profesori universitari ai Academiei de Studii Economice Bucureşti, reprezentanţi ai băncilor, ai marilor companii de consultanţă, precum şi membri ANEVAR şi RICS și a tratat aspecte importante pentru profesioniștii din domeniul imobiliar, de la rolul delicat al evaluatorilor în contextul mediului economic actual la tendințele de evoluție a piețelor din Europa Centrală și de Sud.

 

Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

 

Evaluarea activelor necorporale. Teme actuale în evaluare - Iași, 2 noiembrie

ANEVAR a organizat la Iași, pe data de 2 noiembrie, conferinţa cu tema „Evaluarea activelor necorporale. Teme actuale în evaluare”. Evaluarea activelor necorporale devine, pe zi ce trece, tot mai importantă pentru dinamica afacerilor, fiind necesară într-o multitudine de situaţii impuse de încheierea de tranzacţii cu astfel de active, de asocierile de întreprinderi sau falimente, pentru obţinerea de finanţări, pentru stabilirea impozitului pe proprietatea intelectuală, în cazul licenţierilor sau determinării despăgubirilor în cazul contrafacerilor.

Evenimentul a fost structurat în două părți, prima sesiune fiind dedicată evaluării activelor necorporale iar cea de a doua reluând cele mai apreciate teme abordate în cadrul conferinţelor din acest an:

  • Analiza economico-financiară în scopul evaluării unui brevet de invenţie;
  • Particularităţi în evaluarea produselor informatice;
  • Evaluarea activelor necorporale specifice activităţii de comerţ;
  • Mortgage Lending Value – Metodologia ANEVAR;
  • Măsurarea pieţei imobiliare juste prin analiza valorii de piaţă a proprietăţilor. Studii de caz;
  • Indicii în evaluarea pentru raportare financiară.
 

Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

Evaluarea proprietăţilor din agricultură, silvicultură şi industria alimentară - Craiova, 19 octombrie

Cea de-a patra ediţie a Conferinţei “Evaluarea proprietăţilor din agricultură, silvicultură şi industria alimentară” a avut loc în data de 19 octombrie 2013, la Craiova.

Terenul arabil al României reprezintă peste 60% din suprafaţa totală a ţării, în vreme ce media Uniunii Europene este de 44 procente, ceea ce poate plasa ţara noastră în topul puterilor agricole ale Europei, în condiţiile unor investiţii străine directe semnificative şi a unui anumit sprijin guvernamental. În condiţiile în care tot mai multe proprietăţi agricole ar putea fi tranzacţionate pe piaţă în următorii ani, nevoia de servicii profesionale de evaluare pe acest segment va creşte.

Temele ediției din acest an au tratat subiecte de actualitate precum:

  • evaluarea activelor biologice
  • urbanismul și amenajarea teritoriului
  • costul de reconstrucție și costul de înlocuire pentru o hală zootehnică
  • evaluarea unei ferme zootehnice
  • evaluarea terenului din fondul forestier în situația exproprierii pentru cauza de utilitate publică
  • evaluarea mașinilor, echipamentelor și instalațiilor din industria alimentară
 
Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

Evaluarea pentru garantarea împrumutului - Mortgage Lending Value (MLV)

Anul acesta, tradiționala conferință "Evaluarea pentru garantarea împrumutului", organizată de ANEVAR și aflată la cea de-a 5-a ediție, s-a bucurat de o temă de mare actualitate și de invitați pe măsură. Evenimentul s-a desfăşurat în data de 9 septembrie 2013, la Hotel Intercontinental Bucureşti – sala Rondă.

Despre “Mortgage Lending Value” au vorbit oaspeții din afara țării, care utilizează acest tip de valoare - Wolfgang Kälberer  – Director Brussels Office The Association of German Pfandbrief Banks (Germania), Reiner Lux – Managing Director HypZert GmbH (Germania) și Richard Borges – Preşedinte Appraisal Institute (SUA), dar și evaluatori români cu experiență - Adrian Vascu – Prim-vicepreşedinte ANEVAR & Director Valuations Department KPMG România şi Moldova și Mircea Busuioceanu – Chief Risk Officer Raiffeisen Bank.

Temele prezentate în cadrul acestei ediții:

  • Evaluarea garanțiilor pentru activitatea bancară
  • Evaluarea pentru garantarea creditului ipotecar în Germania: aspecte generale
  • Principiul de bază al metodologiei germane de estimare a valorii de garantare a creditului ipotecar
  • Evaluarea imobiliară la nivel global: politici actuale
  • Valoarea de garatare a creditului ipotecar - metodologia ANEVAR
 

Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

”Teme actuale în evaluare” - Mamaia, 29 iunie 2013

Sâmbătă, 29 iunie, a avut loc la Mamaia conferinţa intitulată „Teme actuale în evaluare”, în cadrul căreia au fost reluate cele mai apreciate teme susţinute în cadrul conferinţelor noastre din ultimii 3 ani. În plus, evenimentul s-a bucurat de participarea reprezentanţilor asociaţiilor de profil din Polonia şi Bulgaria.

Speakerii evenimentului:

  • Marian Petre  - Preşedinte ANEVAR
  • Adrian Vascu  - Prim-vicepreşedinte ANEVAR; Director Valuations Department KPMG Romania & Moldova
  • Filip Stoica - Trezorier ANEVAR; Director ELF Expert SRL
  • Radu Timbuş – Vicepreşedinte ANEVAR - preşedinte al Comisiei de calificare şi atestare profesională; Director EUROEVAL SRL
  • Adrian Nicolescu - Evaluator, consultant si antreprenor imobiliar independent
  • Dan Ivănescu - Expert evaluator PricewaterhouseCoopers
  • Maria Noworol – Trezorier MSRZM Cracovia - Maloposka Association of Real Estate Valuers in Krakow (MSRZM)
  • Darina Bobeva - Preşedinte CIAB Varna - Chamber of Independent Appraisers in Bulgaria (CIAB)
  • Jordan Gerchev – Membru Board CIAB Varna - Chamber of Independent Appraisers in Bulgaria (CIAB)

Temele abordate în cadrul conferinţei:

  • Aspecte pozitive şi erori frecvente întâlnite la evaluarea garanţiilor în faza de executare silită
  • Evaluarea pentru creditul ipotecar
  • Alocarea preţului de achiziţie - studiu de caz
  • Indicii în evaluarea pentru raportare financiară
  • Măsurarea pieţei imobiliare juste prin analiza valorii de piaţă a proprietăţilor. Studii de caz
  • Evaluarea clădirilor monument istoric – o provocare pentru evaluatori
  • Evaluarea clădirilor istorice: abordarea prin piaţă sau abordarea prin venit
  • Importanţa nivelului venitului în dezvoltarea pieţei proprietăţilor imobiliare.
 
Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

 

"Statistica în evaluarea proprietăților” - Timișoara, 8 iunie 2013 

Sâmbătă, 8 iunie 2013, a avut loc la Timișoara cea de-a patra ediţie a conferinţei cu tema „Statistica în evaluarea proprietăţilor”. Temele prezentate în acest an au atins subiecte diverse din domeniul statisticii, abordate prin prisma evaluării proprietăților imobiliare, cu un pronuntat caracter aplicativ:

  • Indicele preţurilor proprietăţilor rezidenţiale – o colaborare de succes între Institutul Naţional de Statistică, Banca Naţională a României şi Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România
  • Evaluarea globală a proprietăţilor imobiliare - scurtă prezentare
  • Considerații asupra pieței imobiliare
  • Etapele procesului de evaluare statistică. Aspecte practice
  • Limitări ale aplicării statisticii în evaluare
  • Adaptarea statisticii la evaluarea proprietăţilor  în vederea  impozitării
  • Evaluarea globală a spaţiilor comerciale stradale printr-un model automat. Centrul Aradului - Studiu de caz 

Conferința i-a avut ca speakeri pe:

  • Daniel MANAŢE, Vicepreşedinte ANEVAR
  • Adrian CRIVII, Director DARIAN DRS SA
  • Mihail BOJINCĂ, Director INCO CONSULTING SRL
  • Eduard UZUNOV, Preşedinte REGATTA
  • Sorin BELEA, Director executiv Direcţia Regională de Statistică Timiş
  • Ciprian ŞIPOŞ, conf. univ. dr. Universitatea de Vest Timişoara
  • Pavel FĂRCAŞ, lector univ. dr. Universitatea Vasile Goldiş Arad
  • Florin Marius TURCAŞ, Director SMART CONSULT SRL
 
Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

 

”Evaluarea pentru piața de capital din România”-București, 23 mai 2013

Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România a organizat, joi, 23 mai 2013, cea de-a 11-a ediţie a conferinţei “Evaluarea pentru piaţa de capital din România”.

La acest eveniment au luat cuvântul experţi de top din domeniul evaluării, specialişti din cadrul băncilor şi al societăţilor de investiţii financiare, profesori universitari şi consultanţi cu experienţă pe piaţa de capital, precum:

  • Anamaria CIOBANU, Vicepreşedinte ANEVAR,  Prof. univ. dr. ASE Bucureşti,
  • Elena APOSTOLESCU, Director general CMF Consulting S.A.
  • Ion ANGHEL, Prof. univ. dr. ASE Bucureşti
  • Daniel MANAŢE, Vicepreşedinte ANEVAR, Director Cercetare SIF BANAT-CRIŞANA
  • Ştefan DOBA, Director Economic SIF BANAT-CRIŞANA

Subiecte abordate:

  • Evaluarea pentru situaţiile financiare la Societăţile de Investiţii Financiare
  • Evaluarea în funcţie de risc pentru raportare financiară
  • Evaluarea datoriilor în contextul IFRS 13
  • Evaluarea participaţiilor minoritare deţinute de întreprinderile aflate în insolvenţă

De asemenea, în cadrul evenimentului au avut loc două lansări de carte:

  • “Dezvoltarea imobiliară. Analiză şi principii”  | autori: Ion ANGHEL, Muler ONOFREI şi
  • “Analiza performanţei prin creare de valoare”  | autor: Costin CIORA.
 

Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 4 pentru toate secţiunile.

 

”Evaluarea pentru raportare financiară„ - Cluj-Napoca, 23 martie 2013

Sâmbătă, 23 martie 2013 a avut loc la Cluj-Napoca cea de-a şasea ediţie a conferinţei cu tema “Evaluarea pentru raportare financiară”.

Conferinţa, adresată reprezentanților profesiilor liberale având preocupări legate de domeniul raportării financiare, a abordat teme precum:

  • Activele necorporale – evaluarea pentru raportare financiară şi în scopuri fiscale;
  • Măsurarea pieţei imobiliare juste prin analiza valorii de piaţă a proprietăţilor. Studii de caz.
  • Fondul comercial imobiliar. Exemple de alocare a valorii proprietăților imobiliare;
  • Evaluarea pentru raportare financiară: Proceduri de evaluare în corelare cu aspectele specifice ale unor sectoare economice ;
  • Indicii în evaluarea pentru raportare financiară;
  • Noile provocări ale evaluatorului în cadrul IFRS 3 - Combinări de Întreprinderi

 


Agenda evenimentului                                                                               
Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

Evenimentele profesionale desfășurate în cursul anului 2012

 
”Întâlnirea anuală a membrilor corporativi” - Sighișoara, 8 decembrie 2012
 
 
Ediţia 2012 a Întâlnirii anuale a membrilor corporativi, desfășurată pe 8 decembrie la Sighișoara, a avut în prim plan prezentarea prevederilor standardului IFRS 13 și a influenței acestuia asupra evaluărilor pentru raportare financiară, oferind totodată şi o prezentare a unora dintre sursele de informare și instrumentele informatice care pot fi utilizate de către evaluatorii de bunuri în activitatea lor.

Standardul Internaţional de Raportare Financiară IFRS 13 – Evaluarea la valoarea justă va fi obligatoriu pentru exerciţiile financiare anuale ce încep după anul 2013, evaluarea activelor pentru înscrierea în documentele de raportare financiară devenind, prin urmare, una dintre activităţile principale ale evaluatorilor autorizaţi la finele exerciţiului financiar. Temele ediției din acest an:

  • Măsurarea valorii juste - IFRS 13;                       
  • IFRS 13 – Evaluarea la valoarea justă şi conceptul de Cea Mai Bună Utilizare;
  • Regulamentul Comisiei de verificare şi monitorizare – prezentarea obiectivelor şi a organizării Comisiei;
  • Abordarea pe bază de venit - surse de informare privind rate, coeficienţi şi indicatori;  
  • Baze de date pentru proprietăţi imobiliare – prezentarea aplicaţiei FLEXMLS.

Echivalare: 4 ore din programul de pregătire continuă pentru anul 2012

 

 

”Evaluarea bunurilor din patrimoniul cultural-istoric” - Suceava, 27 octombrie 2012

Aflată la cea de-a cincea sa ediţie, conferinţa „Evaluarea bunurilor din patrimoniul cultural - istoric” a abordat teme deosebit de interesante, îmbinând elementele de ordin cultural cu particularitățile legate de estimarea valorii obiectelor de patrimoniu.

Ediția din acest an a dezbătut aspecte legate de:
  • percepţia valorii monumentelor;
  • evaluarea bunurilor mobile de tip carte;
  • evaluarea siturilor arheologice;
  • particularităţile în evaluarea pieselor filatelice din patrimoniul cultural naţional mobil;
  • criteriile de evaluare a componentelor artistice;
  • degradarea picturii murale sub influenţa factorilor de microclimat 
  • sau restaurarea şi valoarea de asigurare a Hanului lui Manuc. 

Echivalare: 8 ore din programul de pregătire continuă pentru anul 2012

 

 ”Evaluarea pentru garantarea împrumutului” - Sibiu, 7 septembrie 2012

Cea de-a patra ediţie a conferinţei „Evaluarea pentru garantarea împrumutului” s-a desfăşurat în data de 7 septembrie 2012, la Sibiu, 

tema principală din acest an fiind    “Evaluarea pentru executarea silită”.

În cadrul evenimentului au fost tratate subiecte legate de:

  • evaluarea pentru creditul ipotecar;
  • aspecte pozitive şi erori frecvente întâlnite la evaluarea garanţiilor în faza de executare silită;
  • riscurile reevaluărilor simplificate ale portofoliilor de garanţii;
  • evaluarea în insolvenţă şi faliment;
  • problemele întâlnite de firmele de evaluare în relaţia cu băncile.

Echivalare: 8 ore din programul de pregătire continuă pentru anul 2012

 

"Evaluarea activelor din sectorul public" - Constanța, 16 iunie 2012  

Cea de a cincea ediţie a conferinţei “Evaluarea activelor din sectorul public”, a avut loc sâmbătă, 16 iunie 2012, la Hotel Ibis Constanţa. Evenimentul a abordat o serie de teme de larg interes pentru evaluatori şi pentru cei cu activităţi conexe în domeniu, precum:

  • Evaluarea lucrărilor din infrastructură;
  • Reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituţiilor publice;
  • Particularităţi în evaluarea activelor din sectorul public;
  • Aspecte privind evaluarea activelor recreaţionale;
  • Costul lucrărilor de infrastructură – cataloage versus devize;
  • Cea mai buna utilizare in contextul actual al evaluării activelor;
  • Particularităţi în evaluarea terenurilor cu destinaţie de curţi vândute de Consiliile locale.

Echivalare: 8 ore din programul de pregătire continuă pentru anul 2012

 

 

"Evaluarea pentru piața de capital din România" - editia a zecea

București, 6 iunie 2012 

 Cea de-a 10-a ediție a conferinței “Evaluarea pentru piața de capital din România”, desfășurată pe data de 6 iunie 2012 în cadrul Academiei de Studii Economice București, a  dezbătut problemele de actualitate cu care se confruntă activitatea de evaluare din acest domeniu:

  • Măsurarea valorii juste – IFRS 13
  • Impactul valorii juste asupra companiilor listate la bursă
  • Determinarea unor oportunități de plasament pe termen lung. Repere de evaluare pentru BVB
  • Cuantificarea riscului specific în evaluarea întreprinderii
  • Cercetarea de piață în analiza investițională.

Evenimentul s-a încheiat cu o masă rotundă în cadrul căreia au fost discutate provocările actuale în exercitarea profesiei de evaluator.

Echivalare: 4 ore din programul de pregătire continuă pentru anul 2012

 

 

  „Evaluarea pentru raportare financiară” - Cluj-Napoca, 24 martie 2012

 

Conferința "Evaluarea pentru raportare financiară", aflată la cea de a cincea sa ediție, s-a desfășurat pe data de 24 martie la Cluj-Napoca, în Aula Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității Babeș-Bolyai.

În cadrul evenimentului au fost prezentate noutăţile în domeniu dar şi provocările întâlnite de specialişti în întocmirea evaluărilor pentru raportare financiară, printre care amintim:

  • Evaluarea pentru raportarea financiară - aspecte contabile şi fiscale;
  • Relaţia dintre Evaluator şi Direcţia impozite şi taxe locale;
  • Aspecte privind rolul evaluării în raportarea rezultatelor instituţiilor financiareEvaluarea pentru raportarea financiară – erori de abordare;
  • Utilizarea analizei pieţei în evaluările pentru raportarea financiară: cazul reevaluării unei clădiri de birouri
Prezentările susținute în cadrul conferinței

Număr de ore de pregătire continuă echivalate: 8 pentru toate secţiunile.

 

nbsp;